بلاگ

نشست هم‌اندیشی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با سفیر بلاروس

نشست هم‌اندیشی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با سفیر بلاروس

سفیر بلاروس روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز روابط تجاری میان این کشور و استان خوزستان دارای چشم‌انداز و دورنمای روشن دانست و خواهان توسعه همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی با این استان شد.

استان خوزستان با برخورداری از ظرفیت‌هایی در حوزه تولیدات کشاورزی، منابع عظیم نفت و گاز، تاسیسات فولادی و ذوب آهن، کشت و صنعت‌های مختلف، رودخانه‌های پرآب کارون، کرخه، دز، زهره، مارون و جراحی، دسترسی به آب‌های آزاد و بین المللی، شبکه گسترده حمل و نقل، همجواری با بازارهای مصرف جهانی، کشاورزی، صنعت توریسم و گردشگری و منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاران اعم از داخلی و خارجی فراهم‌ می‌آورد که ضرورت دارد این ویژگی های با توسعه روابط با دیگر کشورهای به خوبی شناسانده شوند و از آن‌های بهره‌برداری لازم در جهت افزایش میزان صادرات کشور صورت گیرد.

دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس سه‌شنبه گفت‌وگو در اتاق بازرگانی اهواز پیرامون توسعه روابط تجاری میان بلاروس و خوزستان را سازنده و مفید خواند و گفت: کشور بلاروس با توجه به برخورداری از صنایع پیشرفته در حوزه ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی می‌تواند در این زمینه محصولاتی را به ایران صادر کند و از طرف دیگر علاقمند به وارد کردن محصولات کشاورزی ایران به بلاروس هستیم.

عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فولادی، تولیدات کشاورزی، معادن برای همکاری تجاری با کشور بلاروس، بر ۲ طرفه بودن روابط تجاری و تعامل دو جانبه میان ۲ کشور تاکید کرد.

علی شعبانی همچنین از تشکیل یک کارگروه ویژه به منظور بررسی نتایج مذاکرات پیرامون همکاری تجاری خوزستان با بلاروس و کمیته‌های مشترک ذیل آن خبر داد و گفت: هیات‌های خارجی بلاروس در ماه‌های آتی سفری به خوزستان خواهند داشت و از طرف دیگر هیاتی از طرف اتاق بازرگانی اهواز به بلاروس اعزام می‌شود.

وی صنایع فولادی، کشاورزی و چوب را از جمله‌ محورهای مهم برای ارتباط با بلاروس خواند و گفت: امید است در نخستین نشستی که در بهمن ماه برگزار می‌شود؛ اتاق بازرگانی اهواز و سفارت کشور بلاروس مقدماتی را فراهم آورند تا مذاکرات تجاری تخصصی ثمرات خوبی را برای استان به ارمغان آورد.

اتمام خبر/

منبع:

نظری یافت نشد

نظر خود را به اشتراک بزارید